Konsep sebenar Homestay

Homestay acap kali di anggap sebagai tempat penginapan yang lebih murah berbanding hotel di mana pemahaman mengenai konsep homestay ini adalah salah. 

Konsep homestay yang sebenar adalah pelancong akan tinggal bersama keluarga tuan rumah yang telah berdaftar dengan Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia dan berpeluang merasai gaya hidup seharian dan budaya masyarakat setempat.



Kebanyakan homestay tertumpu di kawasan luar bandar dan kampung kerana masyarakat masih mengekalkan gaya hidup bermasyarakat yang tradisional. 

Istilah homestay yang sering digunapakai yang menyediakan kemudahan penginapan sahaja adalah salah dan menimbulkan kekeliruan dalam masyarakat hari ini. Jika terdapat kemudahan penginapan sahaja tanpa ada keluarga tuan rumah yang tinggal bersama dan aktiviti yang disediakan, perkara itu lebih kepada konsep kemudahan penginapan "bed and breakfast"



Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pakej homestay, boleh layari lawan web Homestay Lonek: www.homestaylonek.com, atau ikuti facebook kami: Homestay Kg Lonek untuk mengikuti segala promosi dan aktiviti yang berlangsung di Homestay Lonek. 

Sebarang pertanyaan lanjut, boleh juga berhubung di talian 011-23407882.

Ikuti kami di:

Facebook: Homestay Kg Lonek 

Instagram: Homestaylonek

Youtube: Koperasi Homestay Lonek Jempol Berhad 









Comments

Popular posts from this blog

Keunikan Makanan di Negeri Sembilan

Penilaian Asean Homestay Standard